Cobblestone

Lengyel Péter-könyvek a boltokban és a neten


Lengyel Péter rejtőzködő szerző, nincs vagy csak kevéssé van jelen a sajtóban és az irodalmi életben. Nem szerepel óriásplakátokon, és nem tőle hangos tévé-rádió. Ám könyvei jó része beszerezhető, hogy hol és hogyan, abban nyújt segítséget az alábbi gyűjtemény.


Jelentkezik az olvasó

A Cobblestone-ról az International Noir Fiction hasábjain


A John Batki fordításában megjelent Cobblestone-ról (Macskakő) Glenn Harper olvasó alábbi sorait olvashatjuk az International Noir Fiction hasábjain, a beírás 2007. március 10-én született:

"Macskakő: Detektív regény

Olykor szívesen újraolvasok egy-egy így vagy úgy emlékezetes korábbi regényt. Az egyik legemlékezetesebb a Macskakő: detektív regény, Lengyel Péter magyar írótól, aki inkább science fiction, mint detektív regény szerzőként ismert.* Ám a Macskakő detektív regény is, meg nem is. A XX. század eleji nagyszabású történet keresztülszáguld Európán, míg középpontjában a budapesti utcáit és bordélyait bejáró üldözés áll: a mesterdetektív a mesteri kasszabetörő sarkában.


Lengyel, Péter: Cobblestone


A vast, sprawling novel linking a meticulously plotted jewel theft in 1896, Budapest to the impulsive crime of passion that sinks the plotters–and to the history of modern Hungary, of the anonymous narrator's family, and of life on earth.


Julian Duplain: Peter Lengyel: Cobblestone


Cobblestone is subtitled ”a philosophical mystery for the millennium”, but, by Peter Lengyel's Hungarian dating, that event is already almost a century behind us: the 1896 thousand-year anniversary of the founding of the Magyar nation was celebrated in Budapest under the watchful eyes of the Austro-Hungarian Dual Monarchy. But Lengyel's ambitions extend either side of the Hapsburg era, back to man's first stabs at narrative structure and forward to the last years of the People's Republic, in an elaborate historical sweep dedicated to the proposition that, throughout it all, ”Hungary was still there” (a phrase that one of the narrator's fellow-writers has particular trouble getting past the censors). The national history lesson is clearly told, but the low-life iettings and cops-and-robbers shenanigans are more universal pieces of genre writing.